Off-price ("ispod cene") strategija prodaje
Off-price (“Ispod cene”) je oblik trgovine koji se zasniva na sniženim cenama. Svi znamo za akcije, popuste i rasprodaje svog omiljenog brenda ali da li ste znali da se isti popusti mogu naći i u veleprodaji? Svake sezone proizvođačima ostaju određene količine neprodate robe i taj višak može nastati iz više razloga: pogrešno planiranje i prevelika proizvedena količina, topla zima zbog koje je prodaja zimskih jakni bila manja od planirane, smanjena potražnja usled pojačane konkurencije i tako dalje. Ovu robu brend ne može više prodavati u svojim radnjam a da ne ugrozi prodaju nove kolekcije i tako smanji sopstveni profit. Dalje čuvanje ovakvih zaliha u magacinu predstavlja dodatni trošak i zbog toga se proizvođači odlučuju za prodaju ove robe po jako sniženim veleprodajnim cenama i to isključivo onim distributerima koji će ih prodavati u zemljama koje nisu od interesa samom brendu, poput Srbije. Kao krajnji rezultat brend se rešio svojih zaliha i uz to profitirao a naši kupci su dobili vrhunski kvalitet za samo delić cene za koju se isti proizvod prodaje u radnji brenda ili multi-brend radnjama.
Off Price i outlet
Sada kada smo se malo bolje upoznali sa off price konceptom ne možemo a da ne postavimo pitanje da li su off price i outlet ista stvar. Odgovor je ne, outlet je radnja distributera ili brenda u kojoj oni sami po sniženim cenama pokušavaju da prodaju svoju robu. Off price prodavac sa druge strane nije vezan za bilo koji brend i konstantno pretražuje tržište da bi našao što bolju ponudu. U off price radnjama se može naći na destine ili stotine različitih brendova, dok outlet nudi samo jedan brend ili nekoliko brendova koje distribuira vlasnik outleta. Dok u outletima možete uglavnom naći robu iz prethodnih sezona u off price prodavnicama možete naći i modele iz aktuelne sezone.
Off Price i “Potraga za blagom”
U radnjama kompanija koje se bave ovim poslovnim modelima roba stiže svakodnevno i nikada se ne zna šta će tačno stići. Odeća često ne dolazi u velikim serijama istih komada već sadrži vrlo često po jedan ili nekoliko komada određenog modela odeće. Ovakav pristup tera kupce da češće dolaze u ovakve radnje u potrazi za komadima odeće omiljenog brenda po neverovatnim cenama, što se vrlo često naziva “potraga za blagom”. Ovaj model ponašanja je globalni trend “pametne kupovine”, fokus kupaca je na što većoj finansijskoj koristi prilikom kupovine aktuelnih modela.